Kayıtlar

HİLM

Resim
S ö zl ü kte "sabırlı ve hazımlı, akıllı ve ağırbaşlı olmak" anlamlarına gelen hilm; yumuşak huylu olmak, nefsine hakim olup kızmamak, g ü c ü yettiği halde halde affetmek, hoşa gitmeyen şeyler karşısında sabredip tahamm ü l g ö stermek gibi anlamlara gelen g ü zel ahlaktır. Kişi bu bu huya sahip olmadık ç a g ü zel ahlak sahibi olamaz. Efendimiz'in (s.a.v) "Din g ü zel ahlaktır." buyurduğunu bilen her m ü minin bu vasfı taşıması gerektiği hususunda b ü t ü n alimler g ö r ü ş birliği i ç indedir. Peygamberimiz (s.a.v) Eşec el-Abdi adlı sahabiyi ö verken ş ö yle buyurmuştur: "Sende Allah'ın sevdiği iki haslet vardır; biri hilm, diğeri de teeni ( ö l çü l ü olmak)." Hilm sahibi olan kişi; kırıcı, sert, kaba olmamakla beraber, sabırlı olup kusurları affeder. Allah'ın sıfatlarından biri de hilmdir ki kullarına karşı hilm ile tecelli eder. Hilminden dolayı; isyankar, asi kullarının cezalarını hemen vermez, m ü hlet tanır. halini d ü zelten ve a...

ALLAH'IN KULU SEVMESİ VE BU SEVGİNİN MÂNÂSI

Resim
Kur'an'ın delilleri Allah'ın kulunu sevdiği hususunda birbirini takviye etmektedir. Bu bakımdan bu sevginin mânâsını bilmek gerekir. Biz önce sevginin delillerini takdim edelim: Allah onları sever, onlar da Allah'ı severler! (Mâide/54) Allah, kendi yolunda birbirine kenetlenmiş binalar gibi saf bağlayarak çarpışanları sever. (Saf/4) Allah tevbe edenleri sever, temizlenenleri sever.(Bakara/222) Allah Teâlâ 'Ben Allah'ın habibiyim' diye iddia eden bir kimseyi reddederek şöyle buyurmuştur: De ki: 'O halde niçin günahlarınızdan ötürü (Allah) size azap ediyor?'(Mâide/18) Enes (r.a) Hz. Peygamberden şöyle rivayet ediyor: Allah Teâlâ bir kulunu sevdiğinde o kula günah zarar vermez. Günahtan tevbe eden bir kimse, günahı olmayan bir kimse gibidir. Bunu söyledikten sonra şu ayeti okudu: Allah tevbe edenleri sever! (Bakara/222) Ayetin mânâsı şudur: Allah onu çok sevdiği zaman ölmeden önce ona tevbe nasip eder. Ne kadar çok olursa olsun geçmiş günahlar ona zarar...

AŞKI VE İŞTİYAKI BULACAĞIZ

Resim
  Bismillahirrahmanirrahmanirrahim.  Elhamdülillahi Rabbil Alemin. Vessalatu vessalamu ala seyyidina Muhammedin nebiyyül ümmi ve ala alihi ve sahbihi ve sellim. Rabbişrahli sadri ve yesirli emri. Vahlül ukdeten min lisani ve yefkahu kavli. Unutulduğu için bazı şeyleri tekrarlamakta, hatırlatmakta fayda var. Bir insanın tasavvufa girmesi gerekir mi? Bir zaruriyet var mıdır? Biz niçin buraya gelip gidiyoruz, amacımız ne tasavvuf ne kadar önemli bizim için? Tasavvuf olmasa da olur mu? Ulemaya göre insan tasavvufla bağını kopardığı anda iman tehlikeye giriyor. İman demek inanç demek. İnanç demek; Allah inancı, ahiret inancı, meleklerin inancı, cennet cehennem inancı demek. Bazen Peygamber Efendimizin (s.a.v) ifadesine binaen (1), iman insanın başından uçup gider, haberi yoktur. Sabah inançsız haberi yok, akşam inançlı olur, imanlı olur, sabah geri gider. Onun için Peygamber Efendimiz (s.a.v) “üceddidel imane lâ ilahe illallah” “La ilahe illallah demekle imanlarınızı tazeleyin.” (2...

İHLÂS

Resim
Hâlis; temiz etmek, niyeti temizlemek, dünya faydalarını düşünmeden bütün işlerini, ibadetlerini yalnız Allah (c.c) için yapmak demek olan ihlâs hakkında, Mektubât'taki bir hadis-i şerifte şöyle buyurulmuştur:``İbadetlerinizi ihlâs ile yapınız! Allah, ihlâs ile yapılan işleri kabul eder." Hilyetü'l Evliya'da kaydedildğine göre, Resullullah Efendimiz (s.a.v), Muaz bin Cebel'i, Yemen'e vali gönderirken şöyle buyurmuşlardır: ''İbadetlerini ihlas ile yap. İhlas ile yapılan az amel kıyamet günü sana yetişir.'' Seyyid Emir Külal (k.s); ''İhlassız amel, sahte para gibidir, kabul edilmez.'' demiş. Sehl-i Tüsteri'ye; ''İnsanın nefsine en çok ağır gelen şey nedir?'' diye sorduklarında, ''İhlastır." cevabını vermiş; ''Zira ihlasta nefsin nasibi yani payı yoktur." diye bir açıklamada da bulunmuştur. İmam-ı Rabbani (k.s) ise ihlas ile uzun yılların amelinin, işinin, kısa zamanda ele geçeceğini açı...

BÜYÜKLERİN HAYATI/SEYDA ŞEYH MUHAMMED MAŞUK (k.s)

  Rahman ve Rahim olanın nurunun tecelli etmesi onun (s.a.v) alemlere rahmet için yaratılışı cihanın yaratılma nedeni... Hasılı aşk. Yakınlık, sevgi, muhabbet... kalbi yaratılış maksadına göre harekete geçiren en kuvvetli his... Hasılı aşk.  Uğruna candan, iki cihandan geçilen Maşuk.  Muhabbetin çöllerinde mecnun olan aşık... ''Evladım sen irşada başla biz insanları senin yanına toplar Allah'ın izniyle kalabalıkları her yönden akın akın önüne getiririz.'' böyle dedi bir gün mürşidi Muhammed Diyâuddin Hazretleri [k.s], Şeyh Ahmed'e[k.s]. Beraber geçen 15 senenin onca hoş demin ardından ayrılık zamanı gelmişti. O yüce dergaha bağlandıktan sonra senelerce bazen yaya bazen de binek üstünde bugün Suriye sınırlarında olan Hazne'den Nurşin'e ilim ve manevi tedrisatını tamamlamak için gidip gelmişti. Şimdi bu kadar severken üstelik sevdiğinin isteğiyle gitmek kolay değildi. Yıllar sonra bile mürşidinden her bahsedilişinde "B u benim adetimdir Şeyhim Hazr...